Sesja Rady Gminy Pawłowiczki - 27 marca 2025 r.
Posiedzenie rozpoczęto od uczczenia minutą ciszy pamięci zmarłego kolegi, Pana Jana. Wójt wyraził żal i podziękowanie za wspólne chwile spędzone z nim.
Po ustaleniu kworum, w posiedzeniu uczestniczyło 12 radnych, przystąpiono do realizacji porządku obrad, który obejmował m.in.:
Protokół z ostatniej sesji został przyjęty bez odczytywania. Wójt omówił działalność międzysesyjną, dziękując sołtysom i radnym za udział w zebraniach. Podano informacje o przetargach i inwestycjach, które zostały zrealizowane w gminie, w tym na remonty dróg i zakup traktora. Gmina otrzymała również wyróżnienie w konkursie Eko Gmina za działania ekologiczne.
Następnie Pan Teobald Gocz przedstawił informację na temat aglomeracji Pawłowiczki. Wyjaśnił, że gmina została w 100% skanalizowana, a przegląd aglomeracji wykazał, że nie ma potrzeby wprowadzania zmian w granicach aglomeracji. Radni przyjęli tę informację bez pytań.
Przystąpiono do omawiania uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Pawłowiczki na rok 2025. Pani Skarbnik przedstawiła zmiany, które zostały zatwierdzone przez komisje. Uchwała została przyjęta, głosowało 11 radnych za, 1 przeciw.
Kolejna uchwała dotyczyła zmiany wieloletniej prognozy finansowej gminy. Została ona przyjęta jednogłośnie przez wszystkich 12 radnych.
Wójt przedstawił projekt uchwały dotyczącej udzielenia pomocy finansowej Marszałkowi Województwa Opolskiego na remont chodnika w Grudyni Małej. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przez 12 radnych.
Następnie omówiono uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Kędzierzyńsko-Kozielskiemu na prowadzenie warsztatu terapii zajęciowej. Również ta uchwała została przyjęta jednogłośnie przez 12 radnych.
Wójt przedstawił program opieki nad zwierzętami bezdomnymi, który został omówiony na wspólnej komisji. Uchwała w tej sprawie została przyjęta jednogłośnie przez 12 radnych.
Kolejnym punktem było uchwała dotycząca regulaminu dofinansowania zadań w zakresie usuwania azbestu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przez 12 radnych.
W końcowej części sesji radni nie zgłosili interpelacji, ale jeden z radnych zasugerował, aby informacje na stronie internetowej były bardziej dostępne i powtarzane. Wójt potwierdził, że temat zostanie poruszony z informatykami.
Na zakończenie Wójt poinformował o nowym pracowniku, który przyucza się do obowiązków w urzędzie. Sesja została zakończona podziękowaniami dla wszystkich uczestników.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.